Deklaracja dostępności
Data publikacji strony internetowej: 15.06.2013. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17.09.2020. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymieniony poniżej:- nie wszystkie elementy aplikacji np: tabele, komunikaty, są dostępne z poziomu klawiatury
- niektóre z elementów znajdujące się na stronie mogą być nieobsługiwane przez czytniki ekranów
- mogą zdarzyć się sytuację, że niektóre z nagłówków nie zachowują odpowiednią strukturę hierarchiczną
- zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo
- część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego
- nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający
Z uwagi na ograniczenia systemu: - nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami
- niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie pełnione przez nie funkcjonaności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej
- nie wszystkie elementy zamieczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast
Wyłączenia: - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- aplikacja nie zawiera materiałów audiowizualnych
Oświadczenie sporządzono dnia: 29.12.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Informacje zwrotne i dane kontaktoweW przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest: Katarzyna Ozimek, email: zsoitustka@wp.pl, Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich. |